Τοποθέτηση πίσω ζωνών ασφαλείας σε 2000TC

Ο ερχομός ενός νέου μέλους σε μια οικογένεια επιβάλλει αλλαγές σε πολλά επίπεδα και σημεία. Ένα από αυτά είναι και το αυτοκίνητο. Καθώς οι πίσω ζώνες ασφαλείας δεν ήταν στάνταρ την εποχή παραγωγής του, δημιουργείται η ανάγκη τοποθέτησης τους για την στήριξη παιδικού καθίσματος στο πίσω κάθισμα καθώς και του ενήλικα που θα το συνοδεύει. Ευτυχώς η Triumph είχε προβλέψει την ανάγκη για ύπαρξη πίσω ζωνών ασφαλείας και παρείχε τις σχετικές θέσεις – βάσεις σε τρία σημεία ανά επιβάτη. Τα σημεία αυτά βρίσκονται στην αριστερή και δεξιά άκρη της πίσω κονσόλας, κεντρικά στο σασί ανάμεσα στην πλάτη και το κάτω τμήμα του πίσω καθίσματος, και στο εμπρός τμήμα των θόλων των πίσω τροχών, ακριβώς εκεί που τελειώνει η πλάτη του πίσω καθίσματος.

Χρειάζεται να αφαιρεθούν τα τμήματα του πίσω καθίσματος – πρώτα το κάτω και μετά η πλάτη – για να γίνουν ορατά τα τέσσερα από τα έξι συνολικά (τρία ανά πλευρά) σημεία. Το τρίτο σημείο είναι κάτω από την πίσω κονσόλα και γίνεται ορατό μόνο μετά την αφαίρεση της. Πιθανό να καλύπτεται και από κομμάτια ταπετσαρίας της οροφής.

Επιλογή Ζωνών

Η επιλογή του κατάλληλου τύπου ζώνης για το 2000 είναι σχετικά απλή. Έχουμε να διαλέξουμε ανάμεσα σε στατική ζώνη 2 και 3 σημείων ή αυτόματη 3 σημείων. Η τελευταία είναι η καλύτερη κατά τη γνώμη μου επιλογή καθώς διαθέτει καρούλι και μαζεύει όταν λύνεται σε αντίθεση με τις στατικές που μένουν πάνω στην επιφάνεια του καθίσματος και ενοχλούν όταν δεν χρησιμοποιούνται. Βέβαια οι στατικές είναι πολύ εύκολες στην τοποθέτηση τους, ενώ η αυτόματη απαιτεί παραπάνω εργασία ειδικά στο επάνω σημείο στήριξης όπου βρίσκεται το καρούλι.

 

Η εταιρεία Securon κατασκευάζει τις αυτόματες ζώνες τις οποίες μπορεί να προμηθευτεί κανείς απευθείας από την εταιρεία αυτή ή από κάποιον άλλο προμηθευτή ανταλλακτικών για Triumph 2000. Ο τύπος είναι ο 254 και συνοδεύεται από κιτ επέκτασης της ζώνης για πιο ευτραφείς επιβάτες ή και για το παιδικό κάθισμα. Το πακέτο περιέχει όλα τα απαραίτητα για την τοποθέτηση των ζωνών – παξιμάδια, μπουλόνια, επεκτάσεις, ενισχύσεις, κλπ.

Προετοιμασία

Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη προετοιμασία για την τοποθέτηση των ζωνών στο πίσω κάθισμα. Μετά την αποκάλυψη των σημείων στήριξης θα πρέπει να αφαιρεθούν οι τάπες από τις βάσεις όπου θα βιδωθούν. Οι τάπες είναι μαύρες και βγαίνουν με ένα μικρό ίσιο κατσαβίδι χωρίς ξεβίδωμα, απλά τραβώντας τις προς τα έξω.

Το επόμενο είναι η διαμόρφωση της πίσω κονσόλας. Εάν υπάρχουν ηχεία τοποθετημένα, αυτά ενδεχομένως να χρειάζονται μετακίνηση. Το μεταλλικό πλαίσιο του TC (καθώς και των MkII και ΜkI) έχει τρύπες για ηχεία πολύ κοντά στις θέσεις όπου θα τοποθετηθούν οι βάσεις και είναι σχεδόν βέβαιο ότι τα ηχεία θα ενοχλούν τα καρούλια από τις ζώνες. Χρειάστηκε να κατασκευαστεί μια νέα κονσόλα με τρύπες για ηχεία πιο μέσα και κεντρικά εκεί που βρίσκονται τα άλλα ανοίγματα στο μεταλλικό πλαίσιο. Στην κονσόλα αυτή ανοίχτηκαν και τρύπες για τη στήριξη των ζωνών στις άκρες.

Τα καρούλια θα πρέπει να ρυθμιστούν ως προς την κλίση της επιφάνειας στην οποία θα στηριχτούν. Οι ζώνες τύπου 254 διαθέτουν δύο μπουτόν ρύθμισης κατά τους δύο άξονες, ενώ η ρύθμιση τους γίνεται εύκολα με χρήση ενός κέρματος. Οι οδηγίες που δίνονται στην συσκευασία, παρόλο που είναι ιδιαίτερα συνοπτικές, βοηθούν αρκετά στην ρύθμιση και τοποθέτηση των ζωνών.

Τοποθέτηση

Η τοποθέτηση ξεκινά με την πίσω κονσόλα εκτός αυτοκινήτου. Πρώτα θα πρέπει να τοποθετηθεί μια επέκταση της βάσης στήριξης στην δεξιά πλευρά (πίσω από τον συνοδηγό) η οποία θα φέρει το καρούλι πιο μέσα γιατί αλλιώς θα βρίσκει στο πίσω κολωνάκι σε αντίθεση με την αριστερή η οποία μπορεί να βιδωθεί κατευθείαν πάνω στη βάση που υπάρχει στο πλαίσιο. Ο λόγος που το ένα καρούλι βρίσκει στο κολωνάκι είναι ότι το μπουτόν ρύθμισης θέσης κλειδώματος του καρουλιού βρίσκεται από την δεξιά πλευρά του (όπως κοιτάμε προς τα εμπρός), βρίσκοντας έτσι το κολωνάκι και μη επιτρέποντας την ευθυγράμμιση της τρύπας στη βάση του καρουλιού με τη βάση στο πλαίσιο.

Ακολουθεί η τοποθέτηση της κονσόλας με τα κουμπώματα στο πίσω μέρος της και τα πλάγια.

Στη συνέχεια βιδώνουμε τα καρούλια στις βάσεις τους, κάτι που σταθεροποιεί ακόμα περισσότερο την κονσόλα. Το βίδωμα είναι αρκετά δύσκολο καθώς το πίσω τζάμι εμποδίζει αρκετά την πρόσβαση. Μια σπαστή μικρή καστάνια μπορεί να βοηθήσει την κατάσταση.

Η ελεύθερη άκρη των ζωνών στερεώνεται στους θόλους. Εδώ πρέπει να προσέξει κανείς και να τοποθετήσει την ενδιάμεση ροδέλα που επιτρέπει στη ζώνη να περιστρέφεται χωρίς να βρίσκει με το μπουλόνι. Επίσης θα πρέπει κανείς να ελέγξει την κατάσταση των θόλων καθώς μπορεί να έχουν σκουριάσει ειδικά γύρω από την ενίσχυση που υπάρχει στις βάσεις των ζωνών.

Το επόμενο βήμα είναι η τοποθέτηση των σημείων κουμπώματος των ζωνών στο κέντρο του καθίσματος. Και πάλι είναι καλό να γίνει έλεγχος της κατάστασης του σημείου αυτού για σκουριά.

Το τελευταίο βήμα είναι η τοποθέτηση της πλάτης (πρώτα) και του κάτω τμήματος του καθίσματος κρατώντας τα σημεία κουμπώματος τεντωμένα προς τα επάνω για να μην σκεπαστούν. Οι ζώνες τύπου 254 έχουν πολύ καλή εφαρμογή και λειτουργία, σαν να είχαν φτιαχτεί ειδικά για το 2000.

Γιάννης Καπαγερίδης

 

Το Triupmh Sports Club of Greece είναι κόντα σας από το 1980 !